Ο ΚΑΙΡΟΣ ΣΗΜΕΡΑ

RADIOMOYSIKORAMA

RADIOMOYSIKORAMA
LAIKA TRAGOYDIA

serifis

Σάββατο 16 Απριλίου 2011

ΕΘΙΜΑ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ



ΕΘΙΜΑ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ

Σε όλες τις εκκλησίες στολίζεται ο Επιτάφιος με ανοιξιάτικα άνθη. Επάνω του απλώνονται αρωματικά φύλλα και ανθοπέταλα.Γίνεται μια συγκινητική πένθιμη λιτανεία με αναμμένα κεριά γύρω από την ενορία για να αγιασθεί η περιοχή και τα σπίτια.
Το πρωί του Σαββάτου,φύλλα δάφνης σκορπίζονται στο δάπεδο των εκκλησιών συμβολίζοντας την δόξα και την νίκη του Χριστού πάνω στόν θάνατο.Τα μεσάνυχτα εορτάζεται η Ανάσταση.Είναι έθιμο να πάρει ο καθένας το κερί του στο σπίτι προσπαθώντας να μην σβήσει στον δρόμο, φέρνοντας το Αναστάσιμο φώς,ευλογία για τον υπόλοιπο χρόνο.Γίνεται πραγματικός πόλεμος από τα βαρελότα και τα βεγγαλικά που δεν σέβονται ούτε τα γένια του δεσπότη.
Η πιο σημαντική και όμορφη γιορτή για τους Έλληνες είναι το Πάσχα.Κατά το έθιμο, μετά την 50ήμερη νηστεία,ψήνονται αρνιά και τρώγονται τα κόκκινα αυγά που έχουν ετοιμασθεί για τις Πασχαλινές ημέρες.Απαραίτητο συμπλήρωμα του Πασχαλινού τραπεζιού είναι το Λαμπρόψωμο που οι νοικοκυρές συνήθιζαν να ψένουν την Μεγάλη Πέμπτη.Είναι διακοσμημένο με το σχήμα του Σταυρού και ένα κόκκινο αυγό στό κέντρο.Το κόκκινο ήταν βασιλικό χρώμα και τα αυγά βάφονται βράζοντάς τα με ένα ειδικό φύκι που πουλιέται στήν αγορά του Αργοστολίου πριν το Πάσχα.
Η εκκλησία στολίζεται με κλαδιά φοίνικα (σύμβολο νίκης πάνω στο θάνατο) και φτιάχνονται τα βάγια, μικροί σταυροί από φύλλα φοίνικα δεμένα με κλαδάκια ελιάς (σύμβολο ειρήνης) δεντρολίβανο (σύμβολο ανάμνησης)δάφνη (σύμβολο νίκης)και φασκόμηλο (σύμβολο σωτηρίας).Κάθε ένας από το εκκλησίασμα παίρνει ένα ματσάκι από τον ιερέα πρίν φύγει από την εκκλησία.

ΣΑΒΒΑΤΟ ΤΟΥ ΛΑΖΑΡΟΥ:
Τα παιδιά γύριζαν στις γειτονιές λέγοντας τα κάλαντα του Λαζάρου. Κρατούσαν τριζόνια στα χέρια τους.


ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΒΑΪΩΝ:
Στους νιόπαντρους έδιναν ένα ξεχωριστό βάγιο, το οποίο ονομαζόταν βαγιοφόρα. Είχε επάνω του εκτός από τα συνηθισμένα φυτά των υπόλοιπων κοινών βάγιων και κόκκινες διπλές βιολέτες. Οι βαγιοφόρες προσφέρονταν στους νιόπαντρους μέσα σε ένα δίσκο και αυτοί έδιναν χρήματα καθώς έπαιρναν το βάγιο.
Το συνηθισμένο φαγητό της ημέρας είναι ψάρι και ιδίως μπακαλεόπιτα ή κοφισόπιτα.


ΜΕΓΑΛΗ ΤΕΤΑΡΤΗ:
Πηγαίνοντας στην εκκλησία για το μυστήριο του ευχελαίου , οι γυναίκες είχαν μαζί τους μια λεκανίτσα με αλεύρι και επτά κεριά-όσα ήταν τα Ευαγγέλια. Το κάθε κερί άναβε όταν λεγόταν το Ευαγγέλιο. Το αλεύρι αυτό δεν το πετούσαν, αλλά το έκαναν πρόσφορο και τον πήγαιναν κατόπιν στην εκκλησία, ή το χρησιμοποιούσαν όταν έκαναν ευχέλαιο στο σπίτι τους.


ΜΕΓΑΛΗ ΠΕΜΠΤΗ:
Την ημέρα αυτή πρώτα μεταλάβαιναν και μετά έβαφαν τα αυγά γύρω στις δώδεκα το μεσημέρι. Υπάρχουν πολλές θεραπευτικές και γενικά θετικές ιδιότητες που αποδίδονται στο πρώτο βαμμένο αυγό, όπως αυτή που θέλει το χαλάζι να σταματά όταν βγάλουν το αυγό έξω την ώρα που ρίχνει χαλάζι. Το βράδυ την ώρα που ψάλλονται τα δώδεκα Ευαγγέλια, οι γυναίκες έχουν ένα μέτρο κλωστή μπλε και κάνουν ένα κόμπο κάθε φορά που λέγεται ένα Ευαγγέλιο. Την άλλη μέρα έβαζαν αυτή την κλωστή σε μια ανθισμένη αγραπιδιά για να παίρνει τις αρρώστιες του κόσμου. Το κερί που άναβε ο παπάς τα υπόλοιπα, το πήγαιναν στην εκκλησιά τη Λαμπρή για να ακούσει το Ευαγγέλιο της ημέρας και μετά το τοποθετούσαν στα δέντρα ή στα μελίσσια και αλλού. Του έβαζαν και μια καρφίτσα για να το γνωρίζουν.
Την ημέρα αυτή οι υφάντρες, κρεμούσαν το “αντί” του αργαλειού και σταματούσαν τη δουλειά τους.


ΜΕΓΑΛΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ :
Δεν έκανε να καρφώσουν τίποτα, ούτε να βγάλουν αίμα. Δεν έμπαζαν νερό στο σπίτι, ή, αν είχαν το έχυναν την επόμενη μέρα. Δεν έκανε να ανάψουν φωτιά, ούτε μαγείρευαν, ούτε γενικά έκαναν δουλειές. Το πρωί αφού προσκυνούσαν τον Εσταυρωμένο , έπιναν λίγο ξύδι. Αφού τελείωνε η λειτουργία, γύριζαν σπίτι και τότε έστρωναν τα κρεβάτια τους : ήταν έθιμο να μην τα στρώνουν προτού στρωθεί το κρεβάτι του Χριστού. Επίσης πήγαιναν στα νεκροταφεία για να ανάψουν τα καντήλια και να λιβανίσουν. Έμεναν όλη μέρα νηστικοί και το βράδυ μόνο έτρωγαν αντίδωρο.
Ο Επιτάφιος στολιζόταν συνήθως το μεσημέρι από γυναίκες. Προηγουμένως είχαν μαζευτεί άνθη από λεμονιές και πορτοκαλιές και κάθε είδους λουλούδια από τα παιδιά που γύριζαν όλα τα σπίτια στα χωριά.
Κατά τη διάρκεια της Ακολουθίας του Επιταφίου, άναβαν κεριά, ένα σε κάθε γωνία του. Από το πρώτο κερί που αναβόταν, έπαιρναν ένα κομμάτι για το σπίτι διότι το θεωρούσαν καλό. Με τα άνθη του επιταφίου έκαναν φυλαχτό. Μία ακόμα χρήση των λουλουδιών του Επιταφίου ήταν η μεταφορά τους στην εκκλησία του Αγίου Γεωργίου ή στο ομώνυμο ξωκλήσι- αν κάποιο χωριό είχε τέτοια εκκλησία- προκειμένου να ετοιμαστεί η εκκλησία που θα γιόρταζε τη Νέα Δευτέρα. Η μεταφορά των λουλουδιών γινόταν το Μεγάλο Σαββάτο.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η εβδομάδα μετά το Πάσχα καλείται Νέα ή Νιά από τους Κεφαλονίτες.
* Η όλη πορεία προς τη Μεγάλη εβδομάδα, δηλαδή οι πενήντα μέρες που μεσολαβούν , προβάλλονται με το εξής αίνιγμα: “Τριαντάφυλλο εφτάφυλλο εφτά φορές εφτάφυλλο και μέσα από το εφτάφυλλο βγαίνει το τριαντάφυλλο”.
** Οι επιτρόποι της κάθε εκκλησιάς πήγαιναν στα σπίτια του χωριού, για να τους δώσουν οι ενορίτες αυγά ώστε να τα βάψουν για το Πάσχα. Αυτά τα μοίραζαν τη Νια Δευτέρα στα πανηγύρια που έκαναν τα ξωκλήσια του χωριού .


powered by Agones.gr - Stoixima
powered by στοιχημα

Βαθμολογίες πρωταθλημάτων

Βαθμολογίες πρωταθλημάτων:

add this from HERE!

SSSS

"Print this page"

AGNANTA HLEIAS

AGNANTA HLEIAS

Τα Άγναντα από την ίδρυσή τους


Το 1835 με Βασιλικό Διάταγμα, η απελευθερωμένη Πηνεία αρχίζει να παίρνει διοικητικά την μορφή της και μεταξύ των δήμων που δημιουργούνται, είναι και αυτός της Σελληεντίας (Τατάραλης). Περιλαμβάνει εκτός των άλλων οικισμών και το Σινούζι.
Το 1841 οι Δήμοι συγχωνεύονται σε έναν με Βασιλικό Διάταγμα της 22ας Ιανουαρίου 1841 "Περί συγχωνεύσεως των Δήμων της Επαρχίας Ηλείας" σε 8 από 22 που δημοσιεύθηκαν στο Φ. Ε. Κ. 5/ 8 / 1841.
Δήμος Πηνιειαίων (Πηνείας) με έδρα τον οικισμό Λουκάβιτσα και αποτελείται από τους οικισμούς:
α) Μπαλί, Αλιάδες, Μπεζαϊτη, Δάμιζα, Καλαθά, Κολοκυθά, Σκληρού, Μαρινάκι, Ιμάμτσαούση, Μονή Αγίου Βλάση και Υπεραγία Θεοτόκος.
β) Απάνου Λουκάβιτσα, Μουσουλή, Δελήμπαλη, Κάτου Λουκάβιτσα, Πυρί, Καραλή, Βελανίδι, Ρουπακιά, Σούλι.
γ) Κούλουγλι, Κλεισούρα, Μουζίκα, Δαφνιώτισσα (Δαφνίτσα), Μπεσερέ, Λόπεσι, Νιοχώρι, Κοκλάκι.
δ)Τατάραλη, Σκλήβα, Σιμόπουλου, Λαγανά, Καλού Παιδιού, Σισόζι (Σινούζι), Μπονδάναι (Μπουρντάνου), Καραγκιαζάκι ( Καραγκιούζι), Λουκά, Δάρα, Αναζήρι, Μπέχρου, Γερουπέτρου, Καρυά, Καρακασίμι, Μονή Μεταμορφώσεως Σωτήρος.
Με Βασιλικό Διάταγμα της 5ης Δεκεμβρίου 1845 δημοσιεύθηκε στο αρ. 34/ 20 – 12 – 1845 "Περί προσδιορισμού των εδρών των Νομαρχιών και Επαρχιών". Έδρα του νομού Ηλείας ο Πύργος. Ο δε Δήμος Πηνιείων ως εξής: Μπαλί, Σούλι, Αηλιάδες, Μπεζαϊτη, Δάμιζα, Καλαθά, Κολοκυθά, Σκληρού, Μαρινάκι, Ιμάμ – Τσαούση, Μονή Αγίου Βλάση, Υπεραγία Θεοτόκος, Απάνου Λουκάβιτσα, Δελήμπαλη, Κάτου Λουκάβιτσα, Πυρί, Καραλή, Βελανίδι, Ρουπακιά, Σούλι, Μπαλί, Κούλουγλι, Μπεσερέ, Λόπεσι, Νιοχώρι, Κοκλάκι, Μουζίκα, Σκλήβα, Σιμόπουλου, Λαγανά, Καλού Παιδιού, Σινούζι.
Ο Δήμος Πηνιείων διαιρέθηκε σε κοινότητες με Βασιλικό Διάταγμα στις 18 – 8– 1912 "Περί συστάσεως Δήμων και κοινοτήτων", και μεταξύ άλλων είναι και η κοινότης Σινούζι.
Το Βασιλικό Διάταγμα που εκδόθηκε στις 28 – 8 – 1912 "Περί αναγνωρίσεως κοινοτήτων εν τω νομό Αχαΐας και Ήλιδος" που δημοσιεύθηκε στο αρ.256/ 28 – 8 – 1912 Φ.Ε.Κ. Αναγνωρίζονται οι κοινότητες και οικισμοί με λιγότερους από τριακόσιους κατοίκους αλλά που έχουν και σχολεία, όπως στο Σινούζι.
Με Νομοθετικό Διάταγμα της 17 – 9 – 1926 "Περί μετονομασίας κοινοτήτων και συνοικισμών", έχουμε και στην Πηνεία τη μετονομασία του χωριού Σινούζι σε Άγναντα.
ΠΗΓΗ: Ηλίας Π. Τουτούνης, Ο δήμος Πηνείας,

Παρουσίαση Νομού Ηλείας - Εισαγωγή

N. HLEIAS PYRGOS

Αθλητικά - Ειδήσεις Google

TV LIVE

المزيد من القنوات | Watch more Tv

MAP

MAP
AGNANTA HLEIAS

ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ

ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ
ΚΛΙΚ στήν εικόνα

ΚΛΙΚ στήν εικόνα

δ

δ
Κλίκ στήν εικόνα

Η ΩΡΑ ΑΠΟ ΟΛΑ ΤΑ ΚΡΑΤΗ

ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΚΟΣ ΟΛΕ ΟΛΕ....

ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΚΟΣ  ΟΛΕ ΟΛΕ....
ΚΛΙΚ στήν εικόνα

ΛΑΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ

ΛΑΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ
Pathfinder

Maukie - the virtual cat

ΜΟΝΤΕΛΑΚΙ O SERIFIS

ΜΟΝΤΕΛΑΚΙ O SERIFIS

ΟΧΙ ΣΤΑ ΝΑΡΚΩΤΙΚΑ ΝΑΙ ΣΤΗ ΖΩΗ

ΑΝ ΒΡΙΣΚΕΣΑΙ ΣΕ ΜΙΑ ΤΕΤΟΙΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ,ΑΝ ΣΕ ΒΑΡΕΝΕΙ Η ΑΙΣΘΗΣΗ ΟΤΙ Η ΖΩΗ ΣΟΥ ΕΧΕΙ ΠΕΣΕΙ ΣΕ
ΕΝΑ ΑΔΙΕΞΟΔΟ ,ΜΗΝ ΑΠΕΛΠΙΣΤΕΙΣ .ΚΑΙ ΑΛΛΟΙ ΥΠΗΡΞΑΝ ΕΔΩ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΕΣΑΙ ΕΣΥ ΤΩΡΑ ΣΗΜΕΡΑ ΟΜΩΣ ΕΧΟΥΝ ΠΙΑ ΑΠΟΘΕΡΑΠΕΥΤΕΙ ΚΑΙ ΖΟΥΝ ΤΗ ΖΩΗ ΤΟΥΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΗΡΩΙΝΗ. ΛΥΣΕΙΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ,ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΟΜΩΣ ΠΡΩΤΑ ΕΣΥ ΝΑ ΠΑΡΕΙΣ ΜΙΑ ΣΤΕΡΕΗ ΑΠΟΦΑΣΗ, ΟΤΙ ΕΙΣΑΙ ΕΤΟΙΜΟΣ ΝΑ ΥΠΟΣΤΕΙΣ ΘΥΣΙΕΣ ΜΕ ΣΚΟΠΟ ΝΑ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΘΕΙΣ. ΧΩΡΙΣ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΤΙΠΟΤΕ.

Powered By Blogger

Blogz.GR

Snap Shots

Get Free Shots from Snap.com

ΜΟΥΣΕΙΑ - ΜΝΗΜΕΙΑ ΣΤΗΝ ΠEΡΙΦΕΡΕΙΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ


Νομός Ηλείας
Μουσείο Αρχαίας Ολυμπίας
Τηλ. 26240-22529
Μουσείο Ολυμπιακών αγώνωνΜΟΥΣΕΙΑ - ΜΝΗΜΕΙΑ ΣΤΗΝ ΠEΡΙΦΕΡΕΙΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
Τηλ. 26240-22544
Αρχαιολογικό Μουσείο Ήλιδας
Τηλ. 26220-41415
Ναός του Επικουρίου Απόλλωνος
Τηλ. 26260-22275
Μουσείο Λαογραφικό Αμαλιάδα
Τηλ. 26220-22912
Κάστρο Χλεμούτσι
Τηλ. 26230-95033

· Αρχαία Ολυμπία
· Αγορά Αρχαίας Ήλιδας
· Ναός Επικούριου Απόλλωνος
· Ναός Αφροδίτης (Φιγάλεια)
· Ναός Αθηνάς (Αλίφειρα)
· Ναός Δήμητρας (Λέπρεον)
·Παναγία η Καθολική (Γαστούνη)
·Μονή Φραγκαβίλλας (Αμαλιάδα)

ΑΓΝΑΝΤΑ ΗΛΕΙΑΣ

MAPS AGNANTA HLEIAS


Προβολή μεγαλύτερου χάρτη ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕ ΤΑ ΒΕΛΗ: ΠΑΝΩ + ΚΑΤΩ + ΔΕΞΙΑ + ΑΡΙΣΤΕΡΑ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ GOOGLE ΒΑΣΙΛΗΣ


Πνευματικά δικαιώματα
Ότι δημοσιεύεται πρωτότυπα στο blog αυτό, είναι copyleft. Για οποιαδήποτε έστω και με μικρό αντίτιμο εμπορική χρήση, απαιτείτε η άδεια απο τον τον διαχειριστή του blog. Θερμή παράκληση (όχι υποχρέωση) στο τέλος οποιαδσήποτε αναδημοσίευσης να αναφέρεται η πηγή (Πηγή: serifis.Blogspot.Com).