Ο ΚΑΙΡΟΣ ΣΗΜΕΡΑ

RADIOMOYSIKORAMA

RADIOMOYSIKORAMA
LAIKA TRAGOYDIA

serifis

Παρασκευή, 15 Οκτωβρίου 2010

Ποια είναι τα πιο θρεπτικά λαχανικά


«Φάε τη σαλάτα σου»: για πολλούς από εμάς, είναι σχεδόν η... ενδεκάτη εντολή της παιδικής ηλικίας μας – που συχνά-πυκνά τη συνόδευε ένα «δεν έχει γλυκό, εάν δεν την φας». Παρ’ ό,τι όμως μεγαλώνουμε με αυτή την παρότρυνση και παρά τα αναρίθμητα επιστημονικά στοιχεία που αποδεικνύουν την αξία των λαχανικών, εξακολουθούμε να μην τρώμε όσα πρέπει.
Όπως γράφει η εφημερίδα «Νιου Γιορκ Τάιμς», μόλις τον περασμένο μήνα δημοσιεύτηκαν στοιχεία που δείχνουν
ότι μόλις ένας στους τέσσερις ενήλικες τρώνε τρεις μερίδες λαχανικών την ημέρα – με αρκετούς από αυτούς να θεωρούν ως μερίδα την φέτα της ντομάτας και το φύλλο του μαρουλιού που συνήθως υπάρχουν στα σάντουϊτς!

Οι επίσημες συστάσεις, όμως, μιλούν για τέσσερις έως πέντε κανονικές μερίδες λαχανικών την ημέρα. Τι θα πει κανονικές; Κανονική μερίδα είναι λ.χ. μισό φλιτζάνι κομμένα ή βρασμένα λαχανικά, το ίδιο και ένα φλιτζάνι λαχανικά που τρώγονται ωμά ή μισό φλιτζάνι φρεσμένα φασόλια ή 200 ml χυμός λαχανικών.
Γιατί, όμως, είναι τόσο ωφέλιμα τα λαχανικά; Κατ’ αρχήν, είναι γεμάτα με ζωτικής σημασίας θρεπτικά συστατικά: κάλιο, βήτα-καρωτίνη (είναι η πρόδρομος ουσία της βιταμίνης Α), μαγνήσιο, ασβέστιο, σίδηρο, φολικό οξύ (μια βιταμίνη του συμπλέγματος Β), βιταμίνες C, Ε και Κ, αντιοξειδωτικές ουσίες και φυτικές ίνες. Δεν υπάρχει άλλος τρόπος να τροφοδοτήσει κανείς τον οργανισμό του με όλ’ αυτά, εκτός από το να φάει λαχανικά.
Εάν, εξάλλου, δεν τα... πνίξει κανείς στο βούτυρο, στο λάδι ή σε κάποια σως με πολλές θερμίδες, τα λαχανικά παρέχουν τα θρεπτικά συστατικά τους με ελάχιστο θερμιδικό φορτίο – γεγονός ιδιαίτερα σημαντικό σε μια κοινωνία όπου τα ποσοστά της παχυσαρκίας αυξάνονται ανεξέλεγκτα και μαζί τους φέρνουν διαβήτη, καρδιοπάθεια, νεφρική ανεπάρκεια και πρόωρο θάνατο.
Ίνες, κάλιο και άλλα
Τα λαχανικά παρέχουν φυτικές ίνες, οι οποίες γεμίζουν το στομάχι και περιορίζουν την όρεξη για τρόφιμα με πολλές θερμίδες. Επιπλέον, οι ίνες συμβάλλουν στην μείωση των επιπέδων της χοληστερόλης στο αίμα και αποτελούν σημαντικό αντίδοτο στην δυσκοιλιότητα και σε μια ασθένεια των εντέρων που λέγεται εκκολπωματική νόσος.
Το κάλιο που υπάρχει στα προϊόντα τομάτας, στα ξερά φασόλια, τις γλυκοπατάτες, το σπανάκι και σε διάφορα είδη κολοκυθιού μπορεί να μειώσει την πίεση, η οποία αποτελεί σημαντικό παράγοντα κινδύνου για καρδιοπάθεια και εγκεφαλικό. Μπορεί επίσης να ελαττώσει τον κίνδυνο αναπτύξεως νεφρολιθίασης και απώλειας της οστικής μάζας.
Το φολικό οξύ είναι πολύ σημαντικό για τις εγκύους, για την πρόληψη των γενετικών δυσμορφιών στο νωτιαίο μυελό των εμβρύων. Βοηθεί επίσης το σώμα να παράγει ερυθρά αιμοσφαίρια.
Η βιταμίνη Ε είναι αντιοξειδωτική και προστατεύει από την εκφύλιση των βασικών λιπαρών οξέων και την πρόωρη γήρανση των κυττάρων. Η δε βιταμίνη C είναι σημαντική για γερά ούλα και δόντια, για την επούλωση των πληγών και την απορρόφηση του σιδήρου. Όσον αφορά την βιταμίνη Κ, αυτή είναι απαραίτητη για την πήξη του αίματος (γι’ αυτό και όσοι παίρνουν αιμολυτικά φάρμακα, πρέπει να αποφεύγουν τα τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη Κ).
Η βιταμίνη Α σχηματίζεται από την βήτα-καρωτίνη και είναι απαραίτητη για την υγεία των ματιών και του δέρματος, ενώ μπορεί να συμβάλλει στην προστασία από τις λοιμώξεις. Μελέτη του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ σε 73.000 εθελόντριες, που δημοσιεύθηκε το 2003 στην «Αμερικανική Επιθεώρηση Κλινικής Διατροφής», συσχέτισε την κατανάλωση άφθονης βήτα-καρωτίνης με μειωμένο κίνδυνο στεφανιαίας νόσου, ενώ μια σουηδική μελέτη έδειξε πως μειώνει κατά το ήμισυ τον κίνδυνο αναπτύξεως καρκίνου του στομάχου.

Δύο άλλα καροτενοειδή, η λουτεϊνη και η ζεαξανθίνη, μπορεί να μειώσουν τον κίνδυνο εκφυλίσεως της ωχράς κηλίδας και καταρράκτη, δύο ασθενειών που μπορεί να προκαλέσουν απώλεια της όρασης στην τρίτη ηλικία. Τα συστατικά αυτά υπάρχουν στα σκουροπράσινα φυλλώδη λαχανικά, όπως το σπανάκι και το κατσαρό λάχανο, τα οποία περιέχουν επίσης άφθονες άλλες θρεπτικές ουσίες.
Η λυκοπένη, ένα άλλο καροτενοειδές που υπάρχει στην ντομάτα και στα προϊόντα της, ελαττώνει τον κίνδυνο καρκίνου του προστάτη και σχετίζεται με μειωμένο κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου στις γυναίκες.
Προστασία εναντίον του καρκίνου προσφέρουν και πολλά άλλα λαχανικά: το μπρόκολο, το κουνουπίδι, το λάχανο, τα λαχανάκια Βρυξελλών και η κράμβη είναι μερικά από αυτά.
Και μετά είναι τα λαχανικά της οικογένειας allium, δηλαδή το σκόρδο και το κρεμμύδι, τα οποία ερευνητές από το Μιλάνο έχουν συσχετίσει με προστασία από τους καρκίνους του παχέος εντέρου, των οωθηκών, του προστάτη, του μαστού, του νεφρού, του οισοφάγου, της στοματικής κοιλότητας και του λάρυγγα.

Τα πιο θρεπτικά
Πέρυσι, το Κέντρο Επιστήμης για το Δημόσιο Συμφέρον (CSPI) των ΗΠΑ, ένας συμβουλευτικός οργανισμός που εδρεύει στην Ουάσινγκτον, κατέταξε τα λαχανικά αναλόγως με την περιεκτικότητά τους σε θρεπτικά συστατικά.
Στην κορυφή του καταλόγου ήταν το κατσαρό λάχανο (ή λαχανίδα) και μετά το σπανάκι, τα χόρτα collard, το πράσινο μέρος από τα γογγύλια, τα σέσκουλα, η κολοκύθα, το σινάπι, οι γλυκοπατάτες, το μπρόκολο και τα καρώτα.
Άλλοι «σούπερ σταρ» μεταξύ των λαχανικών είναι το μαρούλι, οι κόκκινες πιπεριές, τα αντίδια, τα κολοκύθια, οι πράσινες πιπεριές, ο αρακάς και το bok choy.
Με εξαίρεση τις γλυκοπατάτες (μια μέτρια έχει 100 θερμίδες) και τον αρακά (70 θερμίδες ανά μισό φλιτζάνι), κανένα από τα υπόλοιπα δεν έχει περισσότερες από 40 θερμίδες ανά μερίδα, εκτός κι αν του προστεθεί λίπος.

Επιμέλεια: Ρούλα ΤσουλέαΠηγή : ΤΑ ΝΕΑ Ένθετο Υγεία
Εκτύπωσε αυτή την ανάρτηση.


powered by Agones.gr - Stoixima
powered by στοιχημα

Βαθμολογίες πρωταθλημάτων

Βαθμολογίες πρωταθλημάτων:

add this from HERE!

SSSS

"Print this page"

AGNANTA HLEIAS

AGNANTA HLEIAS

Τα Άγναντα από την ίδρυσή τους


Το 1835 με Βασιλικό Διάταγμα, η απελευθερωμένη Πηνεία αρχίζει να παίρνει διοικητικά την μορφή της και μεταξύ των δήμων που δημιουργούνται, είναι και αυτός της Σελληεντίας (Τατάραλης). Περιλαμβάνει εκτός των άλλων οικισμών και το Σινούζι.
Το 1841 οι Δήμοι συγχωνεύονται σε έναν με Βασιλικό Διάταγμα της 22ας Ιανουαρίου 1841 "Περί συγχωνεύσεως των Δήμων της Επαρχίας Ηλείας" σε 8 από 22 που δημοσιεύθηκαν στο Φ. Ε. Κ. 5/ 8 / 1841.
Δήμος Πηνιειαίων (Πηνείας) με έδρα τον οικισμό Λουκάβιτσα και αποτελείται από τους οικισμούς:
α) Μπαλί, Αλιάδες, Μπεζαϊτη, Δάμιζα, Καλαθά, Κολοκυθά, Σκληρού, Μαρινάκι, Ιμάμτσαούση, Μονή Αγίου Βλάση και Υπεραγία Θεοτόκος.
β) Απάνου Λουκάβιτσα, Μουσουλή, Δελήμπαλη, Κάτου Λουκάβιτσα, Πυρί, Καραλή, Βελανίδι, Ρουπακιά, Σούλι.
γ) Κούλουγλι, Κλεισούρα, Μουζίκα, Δαφνιώτισσα (Δαφνίτσα), Μπεσερέ, Λόπεσι, Νιοχώρι, Κοκλάκι.
δ)Τατάραλη, Σκλήβα, Σιμόπουλου, Λαγανά, Καλού Παιδιού, Σισόζι (Σινούζι), Μπονδάναι (Μπουρντάνου), Καραγκιαζάκι ( Καραγκιούζι), Λουκά, Δάρα, Αναζήρι, Μπέχρου, Γερουπέτρου, Καρυά, Καρακασίμι, Μονή Μεταμορφώσεως Σωτήρος.
Με Βασιλικό Διάταγμα της 5ης Δεκεμβρίου 1845 δημοσιεύθηκε στο αρ. 34/ 20 – 12 – 1845 "Περί προσδιορισμού των εδρών των Νομαρχιών και Επαρχιών". Έδρα του νομού Ηλείας ο Πύργος. Ο δε Δήμος Πηνιείων ως εξής: Μπαλί, Σούλι, Αηλιάδες, Μπεζαϊτη, Δάμιζα, Καλαθά, Κολοκυθά, Σκληρού, Μαρινάκι, Ιμάμ – Τσαούση, Μονή Αγίου Βλάση, Υπεραγία Θεοτόκος, Απάνου Λουκάβιτσα, Δελήμπαλη, Κάτου Λουκάβιτσα, Πυρί, Καραλή, Βελανίδι, Ρουπακιά, Σούλι, Μπαλί, Κούλουγλι, Μπεσερέ, Λόπεσι, Νιοχώρι, Κοκλάκι, Μουζίκα, Σκλήβα, Σιμόπουλου, Λαγανά, Καλού Παιδιού, Σινούζι.
Ο Δήμος Πηνιείων διαιρέθηκε σε κοινότητες με Βασιλικό Διάταγμα στις 18 – 8– 1912 "Περί συστάσεως Δήμων και κοινοτήτων", και μεταξύ άλλων είναι και η κοινότης Σινούζι.
Το Βασιλικό Διάταγμα που εκδόθηκε στις 28 – 8 – 1912 "Περί αναγνωρίσεως κοινοτήτων εν τω νομό Αχαΐας και Ήλιδος" που δημοσιεύθηκε στο αρ.256/ 28 – 8 – 1912 Φ.Ε.Κ. Αναγνωρίζονται οι κοινότητες και οικισμοί με λιγότερους από τριακόσιους κατοίκους αλλά που έχουν και σχολεία, όπως στο Σινούζι.
Με Νομοθετικό Διάταγμα της 17 – 9 – 1926 "Περί μετονομασίας κοινοτήτων και συνοικισμών", έχουμε και στην Πηνεία τη μετονομασία του χωριού Σινούζι σε Άγναντα.
ΠΗΓΗ: Ηλίας Π. Τουτούνης, Ο δήμος Πηνείας,

Παρουσίαση Νομού Ηλείας - Εισαγωγή

Παρουσιάστηκε σφάλμα σε αυτό το gadget

N. HLEIAS PYRGOS

Ειδήσεις Google

Αθλητικά - Ειδήσεις Google

TV LIVE

المزيد من القنوات | Watch more Tv

MAP

MAP
AGNANTA HLEIAS

ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ

ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ
ΚΛΙΚ στήν εικόνα

ΚΛΙΚ στήν εικόνα

Reverse Phone Number AJAX Search

δ

δ
Κλίκ στήν εικόνα

Η ΩΡΑ ΑΠΟ ΟΛΑ ΤΑ ΚΡΑΤΗ

ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΚΟΣ ΟΛΕ ΟΛΕ....

ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΚΟΣ  ΟΛΕ ΟΛΕ....
ΚΛΙΚ στήν εικόνα

ΛΑΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ

ΛΑΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ
Pathfinder

ΑΚΟΥΣΕ ΦΙΛΕ ΔΥΟ ΠΕΝΙΕΣ(στο μπουζούκι ο Παναγιώτης ) ΑΓΝΑΝΤΑ

Loading...

zoni asfaleias sos

Loading...

Maukie - the virtual cat

ΜΟΝΤΕΛΑΚΙ O SERIFIS

ΜΟΝΤΕΛΑΚΙ O SERIFIS

ΟΧΙ ΣΤΑ ΝΑΡΚΩΤΙΚΑ ΝΑΙ ΣΤΗ ΖΩΗ

ΑΝ ΒΡΙΣΚΕΣΑΙ ΣΕ ΜΙΑ ΤΕΤΟΙΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ,ΑΝ ΣΕ ΒΑΡΕΝΕΙ Η ΑΙΣΘΗΣΗ ΟΤΙ Η ΖΩΗ ΣΟΥ ΕΧΕΙ ΠΕΣΕΙ ΣΕ
ΕΝΑ ΑΔΙΕΞΟΔΟ ,ΜΗΝ ΑΠΕΛΠΙΣΤΕΙΣ .ΚΑΙ ΑΛΛΟΙ ΥΠΗΡΞΑΝ ΕΔΩ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΕΣΑΙ ΕΣΥ ΤΩΡΑ ΣΗΜΕΡΑ ΟΜΩΣ ΕΧΟΥΝ ΠΙΑ ΑΠΟΘΕΡΑΠΕΥΤΕΙ ΚΑΙ ΖΟΥΝ ΤΗ ΖΩΗ ΤΟΥΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΗΡΩΙΝΗ. ΛΥΣΕΙΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ,ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΟΜΩΣ ΠΡΩΤΑ ΕΣΥ ΝΑ ΠΑΡΕΙΣ ΜΙΑ ΣΤΕΡΕΗ ΑΠΟΦΑΣΗ, ΟΤΙ ΕΙΣΑΙ ΕΤΟΙΜΟΣ ΝΑ ΥΠΟΣΤΕΙΣ ΘΥΣΙΕΣ ΜΕ ΣΚΟΠΟ ΝΑ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΘΕΙΣ. ΧΩΡΙΣ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΤΙΠΟΤΕ.

ΑΜΕΡΙΚΗ 2001

Loading...

Blogz.GR

Snap Shots

Get Free Shots from Snap.com

ΜΟΥΣΕΙΑ - ΜΝΗΜΕΙΑ ΣΤΗΝ ΠEΡΙΦΕΡΕΙΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ


Νομός Ηλείας
Μουσείο Αρχαίας Ολυμπίας
Τηλ. 26240-22529
Μουσείο Ολυμπιακών αγώνωνΜΟΥΣΕΙΑ - ΜΝΗΜΕΙΑ ΣΤΗΝ ΠEΡΙΦΕΡΕΙΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
Τηλ. 26240-22544
Αρχαιολογικό Μουσείο Ήλιδας
Τηλ. 26220-41415
Ναός του Επικουρίου Απόλλωνος
Τηλ. 26260-22275
Μουσείο Λαογραφικό Αμαλιάδα
Τηλ. 26220-22912
Κάστρο Χλεμούτσι
Τηλ. 26230-95033

· Αρχαία Ολυμπία
· Αγορά Αρχαίας Ήλιδας
· Ναός Επικούριου Απόλλωνος
· Ναός Αφροδίτης (Φιγάλεια)
· Ναός Αθηνάς (Αλίφειρα)
· Ναός Δήμητρας (Λέπρεον)
·Παναγία η Καθολική (Γαστούνη)
·Μονή Φραγκαβίλλας (Αμαλιάδα)

GREECE ΠΑΝΑΓΙΩΤΗς

Loading...

ΑΓΝΑΝΤΑ ΗΛΕΙΑΣ

MAPS AGNANTA HLEIAS


Προβολή μεγαλύτερου χάρτη ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕ ΤΑ ΒΕΛΗ: ΠΑΝΩ + ΚΑΤΩ + ΔΕΞΙΑ + ΑΡΙΣΤΕΡΑ
Παρουσιάστηκε σφάλμα σε αυτό το gadget

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ GOOGLE ΒΑΣΙΛΗΣ


Πνευματικά δικαιώματα
Ότι δημοσιεύεται πρωτότυπα στο blog αυτό, είναι copyleft. Για οποιαδήποτε έστω και με μικρό αντίτιμο εμπορική χρήση, απαιτείτε η άδεια απο τον τον διαχειριστή του blog. Θερμή παράκληση (όχι υποχρέωση) στο τέλος οποιαδσήποτε αναδημοσίευσης να αναφέρεται η πηγή (Πηγή: serifis.Blogspot.Com).